Odmień swoje nawyki żywieniowe
zasady skutecznego odchudzania

Nie wiesz jak zacząć walkę z nadprogramowymi kilogramami? Ciągle zastanawiasz się jaka jest skuteczna dieta odchudzająca? Nie wiesz jaką dietę wybrać, aby uniknąć efektu jo-jo? Jeśli Twoje myśli  krążą wokół zrzucenia zbędnych kilogramów i zadbania o swoją sylwetkę to dobrze trafiłeś. W dzisiejszym wpisie zdradzimy na czym skupić się na początku, aby odnieść sukces w odchudzaniu

  • ZASADA 1. Jeśli chcesz przeprowadzić skuteczne i zdrowe odchudzanie nie szukaj skrajności i restrykcyjnych diet- tylko zacznij od podstaw!
    To w jaki sposób zabierasz się za odchudzanie będzie miało kluczowe znaczenie jeśli chodzi o efekty. Dlaczego? Wyobraź sobie, że sięgasz po kilkudniowy detoks odchudzający. Może masz już takie doświadczenia za sobą? Podejmując takie działania kierujesz się zapewne chęcią osiągnięcia efektu w bardzo szybkim czasie, czyli zrzucenia kilku kilogramów w kilka dni. A czy zastanawiałeś się nad tym jakie są negatywne konsekwencje? Stracone kilogramy to w większości woda, a nie tkanka tłuszczowa. Po powrocie do normalnego żywienia waga wróci do poprzedniej wartości lub nawet ją przekroczy. Dodatkowo nie uczy Cię to żadnych prawidłowych nawyków żywieniowych, wręcz psuje Twoją relację z jedzeniem, narażając Cię na uciążliwe uczucie głodu, złe samopoczucie, ból głowy, problemy z koncentracją. Podobnie jest z popularnymi skrajnymi dietami z Internetu, które wymagają wykluczenia wielu produktów ze swojej diety. Po prostu nie jesteś w stanie długo wytrwać w takich męczarniach, więc Twoje działania nie będą skuteczne. Po zakończeniu takich prób będziesz w tym samy miejscu co przed podjęciem takich restrykcji. Jeśli chcesz skutecznie zabrać się za zrzucenie zbędnych kilogramów to nauka prawidłowych nawyków żywieniowych i aktywność fizyczna są jedyną słuszną drogą. Jeśli na tym etapie- podejmowania decyzji- wybierzesz słuszną drogę, jesteś już blisko swojego sukcesu.

  • ZASADA 2. Zacznij jeść regularnie- nieregularność to największy wróg odchudzania
    W ciągu dnia spożywaj 4-6 posiłków w regularnych odstępach czasu, najlepiej co 3-4 godziny, w zależności od tego o jakich godzinach wstajesz i kładziesz się spać. Regularne spożywanie posiłków sprawia, że organizm przyzwyczaja się do stałych dostaw energii i zamiast ją gromadzić – wykorzystuje ją na bieżąco. Uregulowanie godzin posiłków w Twojej diecie spowoduje, że rzadziej będziesz sięgać po niezdrowe przekąski w ciągu dnia oraz poprawi Twoje samopoczucie i koncentrację.

  • ZASADA 3. Pamiętaj o nawadnianiu
    Każdego dnia dostarczaj swojemu organizmowi 1,5-2 litrów płynów. Regularne nawadnianie organizmu zapobiega zatrzymywaniu się wody w organizmie i zapewnia prawidłowy bilans płynów. Unikaj kolorowych napojów oraz soków. Najlepszym napojem podczas odchudzania jest woda mineralna. Jeśli nie lubisz smaku wody możesz dodawać do niej cytrynę, miętę, pomarańczę, czy jagodowe owoce mrożone. Możesz również spożywać: herbatę zieloną, herbaty owocowe, herbaty ziołowe oraz kawę. Pamiętaj, że ciepłe napoje (herbata, kawa) są dozwolone, ale bez dodatku cukru i miodu, czy tłustych śmietanek do kawy.

  • ZASADA 4. Wprowadź aktywność fizyczną
    Najskuteczniejszą metodą prowadzącą do trwałego zrzucenia zbędnych kilogramów jest połączenie racjonalnej diety i systematycznej aktywności fizycznej. Wysiłek powinien pojawiać się minimum 2-3 razy w tygodniu. Zacznij od aktywności, które prowadzą do skutecznej redukcji tkanki tłuszczowej tj.: rower, orbitrek, basen, nordic walking, bieżnia, bieganie. Jaka aktywność będzie dla Ciebie najlepsza? Z pewnością taka, która sprawia Ci przyjemność!

  • ZASADA 5. Unikaj alkoholu i dojadania między posiłkami
    Alkohol to dodatkowe kalorie, które spożywasz, nie zapewniając sytości, a wręcz potęgując głód. Kolorowe drinki, piwo lub kolorowe napoje do popicia alkoholu to produkty, które należy wyeliminować. Unikaj spożywania piwa lub drinka co wieczór lub co weekend, a na imprezach okolicznościowych wybieraj lampkę wina wytrawnego. Podobnie jest z dojadaniem między posiłkami. Najczęściej spowodowane jest zagryzaniem głodu lub niekontrolowane podjadanie wywołane stresem. Przeważnie prowadzi do spożycia nadwyżki kalorii, a głód w dalszym ciągu może nie być zaspokojony. Rozwiązaniem w celu wyeliminowania podjadania jest regularność posiłków co 3-4 godziny, aby głód nie dawał się we znaki, a chęć sięgnięcia po przekąskę była mniejsza.

Wprowadzając od dzisiaj 5 prostych zasad znacznie poprawisz sposób żywienia i za 2-3 tygodnie jak zacząć odchudzaniezobaczysz pierwsze pozytywne efekty zmian. Dietetyk z naszej poradni dietetycznej w Rzeszowie chętnie pomoże Ci przebrnąć przez ten proces. Jeśli mieszkasz z dala od naszego gabinetu dietetyk on-line może pomóc Ci również w formie on-line, Sprawdź naszą ofertę w gabinecie i on-line.  

Autor tekstu

mgr Agata Wąsacz

dietetyk

Autor wpisu: Agata Wąsacz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.