Odmień swoje nawyki żywieniowe

Jeśli brakuje Ci pomysłów na sos lub dressing do sałatki to trafiłeś idealnie! Znajdziesz tutaj 5 sprawdzonych przepisów, dzięki którym nadasz swoim sałatkom wyrazistego smaku:) Dodatkowo te przepisy możesz wykorzystać również jako dodatek do warzyw lub dań obiadowych. Sosy przygotujesz z prostych składników dostępnych w każdej kuchni. Wypróbuj koniecznie wszystkich 5 przepisów:)

Przygotowanie pysznej i zdrowej sałatki dla niektórych osób stanowi wyzwanie, ale jeszcze trudniejszym krokiem jest skomponowanie odpowiedniego do niej sosu. Jakich składników użyć do przygotowania sosu aby uzyskać lekką fit sałatkę? Czy można zrobić smaczną sałatkę bez użycia majonezu? Sprawdź nasze propozycje:)

SOS WINEGRET – klasyczny sos, który sprawdzi się w każdej sałatce na bazie sałaty lodowej, masłowej, rukoli, roszponki. Nadaje sałatce świeżości i wyraźnie podkreśla smak występujących w sałatce warzyw.

Składniki:
– 1 łyżka soku z cytryny
– 1 łyżeczka musztardy
– 1 łyżka oliwy z oliwek
– sól, pieprz, opcjonalnie ulubione zioła, jak: bazylia, oregano, zioła prowansalskie

Musztardę połącz z sokiem z cytryny i przyprawami, wymieszaj. Stopniowo dodawaj oliwy z oliwek i mieszaj do uzyskania jednolitej konsystencji.

SOS ORIENTALNY – to sos z dodatkiem sosu sojowego, sprawdzi się w sałatkach którym chcemy nadać orientalnego, wyraźnego smaku. Najlepiej połączyć go z sałatkami na bazie świeżej sałaty, rukoli, roszponki czy szpinaku. Świetnie będzie się komponował jako dodatek do warzyw pokrojonych w słupki lub mięsnych przekąsek.

Składniki:
– 1 łyżeczka sosu sojowego
– 1/2 łyżeczki miodu
– 1 łyżeczka soku z cytryny
– 1 łyżeczka musztardy
– 1 łyżka oliwy z oliwek

Musztardę połącz z miodem, sokiem z cytryny i sosem sojowym. Stopniowo dodawaj oliwę z oliwek. Mieszaj do uzyskania jednolitej konsystencji. 

SOS CYTRYNOWO-MIĘTOWY – to najlepszy wybór do sałatek wiosenno-letnich.  Ale z dostępem do świeżej mięty można go przygotować również w zimie. Nadaje przyjemniej świeżości i orzeźwienia lekkiej, dietetycznej sałatce na bazie sałaty lub szpinaku. 

Składniki:
– 1 łyżka soku z cytryny
– 1/2 łyżeczki miodu
– 2-3 listki świeżej mięty
– 1 łyżka oliwy z oliwek
– sól, pieprz

Miód połącz z sokiem z cytryny, dodaj posiekaną miętę, sól, pieprz i oliwę. Dokładnie wymieszaj do uzyskania jednolitej konsystencji.

SOS ORZECHOWY – będzie dobrym wyborem zarówno do sałatek jak i dipów do warzyw i mięsa lub ryby. Oryginalnie podkręci smak wszystkich składników lekkiej fit sałatki.

Składniki:
– 1 łyżeczka masła orzechowego 100%
– 1 łyżeczka musztardy
– 1 łyżeczka soku z cytryny
– 1/2 łyżeczki miodu
– 1 łyżeczka sosu sojowego
– 1 łyżeczka oliwy z oliwek

Masło orzechowe zmieszaj z miodem, musztardą. Dodaj sok z cytryny, sos sojowy i stopniowo dodawaj oliwę do uzyskania jednolitej konsystencji.

SOS TZATZIKI – to lekki sos na bazie jogurtu, ogórka i czosnku z odrobiną koperku. Oprócz sałatek, można go wykorzystać do surówek, placków ziemniaczanych, z cukinii oraz burgerów.

Składniki:
– 1/2 świeżego ogórka
– 1 ząbek czosnku
– 2-3 łyżki jogurtu naturalnego
– koperek
– sól, pieprz

Ogórka zetrzyj na tarce, dodaj starty czosnek i posiekany koperek. Składniki połącz z jogurtem naturalnym i dopraw solą, pieprzem do smaku. 

Zajrzyj na naszego instagrama jeśli chcesz zainspirować się przepisami na zdrowe sałatki i inne fit posiłki:) A jeśli szukasz skutecznego sposobu na zdrową redukcję zbędnych kilogramów, to zapraszamy Cię do naszego sklepu internetowego, gdzie możesz zobaczyć jak wyglądają nasze Autorskie Programy Odchudzające 

Autor tekstu:
mgr Natalia Solecka
dietetyk Rzeszów

Autor wpisu: Natalia Solecka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.