Odmień swoje nawyki żywieniowe
Hetmańska 9, 35-045 Rzeszów, parter, lokal 18
Hetmańska 9, 35-045 Rzeszów, parter, lokal 18
przepisy na II śniadanie

Brak pomysłu na posiłki do szkoły? Jesteś rodzicem lub uczniem? Sprawdź jakie pomysły możesz wykorzystać na lunchbox do szkoły. Podczas nauki organizm potrzebuje dużo energii, aby koncentracja była na odpowiednim poziomie więc posiłki w szkole są bardzo ważnym elementem diety, a często z różnych przyczyn zaniedbywane. Jeśli jest pysznie, zdrowo i kolorowo, a do tego fajnie zapakowane to o wiele chętniej zabierane przez pociechy do szkoły i zjadane. Spróbujcie które opcje są najlepsze.

 

 

  1. TORTILLA Z WARZYWAMI

    Placek tortilli pełnoziarnistej podgrzej na suchej patelni, dodaj np. ser żółty lub wędlinę i ulubione warzywa np. sałata, pomidor, ogórek. Polej sosem na bazie jogurtu i ziół lub czosnku.

  2. SAŁATKA OWOCOWA

    Ulubione owoce pokrój np. banan, nektarynka, borówka amerykańska, dodaj jogurt naturalny, posyp odrobiną kakao naturalnego i płatkami migdałów.

  3. KOKTAJL

    Wykorzystaj mrożone lub świeże owoce jagodowe (truskawki, maliny, borówki, jagody) oraz banana, dodaj jogurt naturalny lub mleko, czy napój roślinny. Dodaj płatki owsiane (wcześniej zalej wrzątkiem). Wszystkie składniki zmiksuj i przelej do szczelnego pojemnika.

  4. ZDROWA KANAPKA

    Przygotuj kanapkę z pieczywa razowego/ graham lub bułki razowej/graham z ziarnami, posmaruj serkiem bieluchem lub pastą warzywną lub odrobiną masła, dodaj ser/wędlinę/jajko i ulubione warzywa np. sałata, papryka, ogórek.

  5. DOMOWE MUSLI

    Wykorzystaj płatki owsiane, orzechy, owoce suszone, miód i przyprawy np. cynamon. Na patelni lekko upraż płatki, dodaj orzechy, suszone owoce, miód i przyprawy. Mieszaj całość kilka minut, aż orzechy lekko zmiękną. Zapakuj do pojemnika na musli z jogurtem naturalnym i owocami.

sałatka do szkoły

 

Dzieci czy mlodzież nie zawsze chcą zabierać wszystko co mają zapakowane lub zabierają ale nie jedzą. Ważne aby spróbować różne opcje i rozmawiać aby dojść do jakiegoś kompromisu. Z tym samym spotykamy się w naszym gabinecie i dokładnie dopytujemy co podopieczny zabierze z chęcią do szkoły, a co nie do końca. Te 5 pomysłów na II śniadanie do szkoły najczęściej odpowiada naszym małoletnim pacjentom.

 

Ps. To samo możesz robić dla całej rodziny. Na posiłek w pracy również super się sprawdzi. 🙂

 

Autor tekstu:

mgr Agata Wąsacz-Kordoń

dietetyk Rzeszów

 

Autor wpisu: Agata Wąsacz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *